Workshop online recruiting

Mirella Watervoort, Accountmanager

26 april 2017

Donderdag 20 april vond in het ‘klaslokaal’ van de Schipper Academie een workshop plaats over het gebruik van social media voor recruiting. Social media specialist Alwin Zandvoort verzorgde deze workshop en Manschap had hiervoor een aantal klanten uitgenodigd. Verschillende sociale kanalen werden besproken, waaronder LinkedIn, Facebook en natuurlijk ook Instagram (of ‘Insta’, zoals het door de jeugd wordt afgekort).

Contentkalender

LinkedIn is een goed platform om serieuze professionals te vinden. Facebook heeft een heel breed bereik onder zowel jongeren, als ouderen, maar om ‘hip’ gevonden te worden door potentiële jonge kandidaten is Instagram een mooie aanvulling op de mediamix. In de workshop werden ook tips gegeven voor het opstellen van een ‘contentkalender’ (wat ga je delen en wanneer?) en hoe je een social media post moet vormgeven om zoveel mogelijk aandacht te trekken van je doelgroep. Hierbij was de belangrijkste tip om nóóit zonder afbeelding te posten en als het kan, altijd een link te gebruiken naar je corporate website.

De workshop werd uiteraard afgesloten met een gezellige borrel en er werd gezellig nagepraat over de verschillende ervaringen die de deelnemers hadden met social media.